lørdag 21. mars 2015

Nye vårtegn

Bredbladet perlehyasint
Enda en solfylt lørdag i Bergen, og dagens første fotorunde i hagen er gjennomført. Det har vært frost i natt, så hagearbeidet får vente til dagens handlerunde og litt rengjøring er gjort. Krokusene er nå for det meste ferdig i hagen. Det gjenstår noen tuer på skyggesiden, samt en og annen i plenen. Snøklokkene og klosterklokkene er også avblomstret, så nå er det å se etter de neste blomstene som vil dukke opp. 





 

 
Kuleprimula

Mange av narcissene har store knopper, så de springer kanskje ut til påske. Ellers er bredbladet perleblomst nå i full gang med blomstringen. Noen av kuleprimulaene har også begynt å vise sine første blomster, jeg har fire ulike farger av denne, og det er den lyseste fiolette som er først ute. Den tidligste peonen har fått flere flotte knopper allerede men vil nok ikke blomstre før i mai en gang. Ellers er det mange fine knopper på smågullkorgen min.







Ennå er det noen krokuser som ikke har visnet
Det er virkelig en glede å gå rundt og oppdage nyutsprungne blomster og knopper i hagen! Kanskje flere dukker opp i løpet av en solrik lørdag? Uansett har jeg planer om å få ryddet og luket i et par av bedene i løpet av dagen. Nå kjenner jeg virkelig at navnet på bloggen min er riktig valgt. Jeg er virkelig lykkelig i hagen! Det håper jeg du også er!
Ha en fin lørdag!
Klem fra Anne-Kristin

Doronicum - gullkorg
Gullkorgen er snart i blomst
Peon i knopp
Muscari Latifolium
Her vises tydelig at blomsten har to ulike blåfarger

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar