lørdag 14. mars 2015

En Heidelberg med X-faktor

I dag har Anne på Moseplassen ønsket seg røde og oransje blomster med x-faktor, og i dag faller valget mitt på en av de få rosene jeg har i hagen min. Denne rosen sto og var ganske stusselig inni en krok den første sommeren vår her, og der hvor den sto ønsket vi oss en sitteplass. Jeg fant en etikett der det sto Heidelberg, så ved litt undersøkelser fant jeg ut at dette var en klatrerose. Like ved inngangsdøren kunne jeg tenke meg en klatrerose, så jeg grov et stort hull, tømte i et par bøtter kompost og flyttet rosen dit. Første sommeren begynte den å vokse, og allerede neste sommer gikk den over kanten på altangjerdet rundt 3,5 m oppe. Denne rosen blomstrer fra månedsskiftet juni/juli og helt til frosten kommer, så den har vi stor glede av! Noen ganger klipper jeg av en hel klase med roser på en grein, så har jeg en hel bukett i vasen med det samme. Jeg ser at mange av dere har fantastiske roser i hagene, og jeg håper jeg skal klare å få flere roser til å trives hos meg. Jeg håper også at noen av dere liker Heidelbergrosen min.
Flere røde og oransje bidrag i Moseplassens X-faktorkonkurranse kan du finne HER
Ha en trivelig lørdagskveld, og har du lyst kan du også være med på konkurransen!
Hilsen Anne-Kristin







1 kommentar:

  1. Jeg har akkurat plantet to nye Heidelberg inntil en roseportal og håper at den skal klatre og komme masse roser til neste år og bli like fin som din🌹

    SvarSlett